Beeld en geluid
Foto en video
Computers
Refurbished
Software
Dierenbenodigdheden
Drogisterij
Parfum en cosmetica
Elektronica
Componenten
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Hobby
Knutselen
Modelbouw
Kabels en adapters
Kleding
Schoenen
Tassen en koffers
Koken en tafelen
Keuken apparatuur
Horeca
Muziek en film
Muziekinstrumenten
Parfum en cosmetica
Persoonlijke verzorging
Parfum en cosmetica
Schoenen
Kleding
Tassen en koffers
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Wasssen en drogen
Wonen, woonaccessoires
Kerst
Meubels
Verlichting
Fabrikant: | |
---|---|
EAN-code: | 9789492221322 |
Shopscore | 5 (8)
|
---|
Zodra we ouder worden verandert spelen in werken, presteren, of studeren. Spelen doe je niet meer als volwassene. Terwijl binnen de contouren van een spel al deze zaken als vanzelf gaan, meestal een glimlach op het gezicht van de speler achterlatend. Spelen is iets natuurlijks en soms zelfs onmisbaar. Dit besef dringt nog niet echt door tot onze samenleving in al haar diversiteit. Met Gamification brengen we het spel naar de werkelijkheid met als gevolg dat er snel en vooral beter resultaat wordt geboekt door organisaties, of bij het oplossen van (grote) maatschappelijke vraagstukken. Het toepassen hiervan heeft wel een keerzijde, mensen die aan het spel worden bloot gesteld zijn gelukkiger en minder vaak ziek. In elke lezer zit een speler die de auteur via dit boek in feite 'nieuw leven wil inblazen'. Over de auteur: De in 1962 in Amsterdam geboren Horst Streck is gamifier, een beroep dat formeel niet bestaat. Een gamifier is volgens Horst zelf 'iemand die game mechanismen begrijpt en in werkelijkheid kan toepassen om doelen te bereiken'. Zijn vorige bedrijf Youdagames heeft onder zijn leiding vijf grote (inter)nationale prijzen in de wacht gesleept. Horst neemt u via zijn boek, lezingen en presentaties met plezier mee naar zijn wereld, waarin spel een voorname rol speelt.